6 de març 2009

El Turbo Boost (Post escrit per en Jaume)

Us recordeu del cotxe fantàstic i aquell botó vermell que quan en Michael l'apretava, en Kit sortia disparat? Doncs aquest any a la Fórmula 1 han ideat una cosa semblant...

Ja que el ferrarista ha tret el tema... avui parlarem del sistema KERS, (Kinetic Energy Recovery System) o el que és el mateix: Sistema de Recuperació de l'Energia Cinètica.

Imaginem-nos una bicicleta amb una dinamo (aparell que va a la roda per fer llum)
Quan arribéssim al final de la recta de Montmeló a 300Km/h i frenéssim, acoblaríem la dinamo a la roda i en comptes de fer llum, carregaríem unes bateries addicionals del monoplaça.
Tots sabem que quan posàvem la dinamo a la roda costava més de pedalar oi? En aquest cas com que només l'acoblem quan frenem no perdem potencia, al contrari, és una ajuda per frenar.
Aleshores, quan volguéssim avançar a en Hamilton, connectaríem la dinamo a la roda de la bici, que amb la bateria carregada a tope la descarregaríem per la dinamo (que al funcionar en sentit contrari actuaria com un motor elèctric) això ens faria girar la roda de la bici donant-nos uns 80Cavalls extres, i adéu Hamilton...
Si no ho teniu clar, i mira que mi he esforçat, mireu aquest enllaç, sobretot el de Ferrari que es més entenedor.
Post publicat per en Jaume

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Gràcies Jaume per aquests menció en aquest post! Sincerament, tenia una petita noció del KERS però ara m'ha quedat tot més clar. Si et porto el Megane, creus q m'enpodràs instal.lar un sense que els de la ITV s'en enterin?

Anònim ha dit...

no cal trucatges estranys,en dos anys el kers esta al carrer en cotxes de serie...