10 de juny 2008

La resurrecció d'un mite

Aprofitant que l'altre dia varen coincidir al taller un dels cotxes més emblemàtics del món del motor amb el seu actual predecessor, us obsequio amb una mica de culturilla que no farà mal a ningú.


Història del MINI


1905- Herbert Austin funda la companyia Austin Motor Ltd a Longbridge, Anglaterra
1957- S’encarrega a Alec Issigonis que desenvolupi “un nou tipus d’automòbil petit”


1958- Comença la producció.
1959- John Cooper, és contractat per a l’empresa. El Mini surt a la venda.
1960- Es comença a buscar el Mini Cooper amb unes prestacions més altes.
1961- El primer Mini Cooper impacte pels carrers i les pistes de curses.




1962- L’èxit de la carretera es traspassa als circuits de carreres. Primeres victòries.
1964- Mini guanya el Montecarlo en una de les victòries més memorables.
1965- Amb només sis anys s’arriba al milió d’unitats venudes. Torna a guanyar el Montecarlo.
1969- Deu anys després del seu llançament, Mini aconsegueix la seva pròpia insígnia.



1976- Edicions limitades. Apareix la primera "edició limitada 1000" que precisament és el que vàrem tenir al taller.
1991- Apareix el primer Mini totalment descapotable.
1995- És nomenat cotxe europeu del segle.
1997- Ja es comença a pensar en el futur successor.
2000- Arriba l’acomiadament: el Mini número 5.387.862 va ser l’últim de fabricar-se a la línia de producció de Birmingham
2001- BMW agafa el relleu amb un cotxe totalment redissenyat que no té res a veure amb el model clàssic a excepció de la “semblança” estètica, encara que amb unes dimensions força més grans.



Curiositats:
L'any 2000 es va batre un nou rècord Guinness, quan 18 dones van aconseguir entrar dins d'un Mini.


Al 2004, amb un espai interior maximitzat es supera el rècord del 2000, quan 21 persones entren dins del nou Mini.



La inspiració no té límits, de segur que quan us fixeu en la sortida del tub d'escapament d'un Mini dels nous, us recorda alguna cosa i no sabeu ben bé què és, a veure si aquesta foto us ajuda.



Amb la col·laboració de: Jaume Pou



7 comentaris:

Anònim ha dit...

Sembla que a part de jugar al WOW també saps penjar bons posts!!!
Aquest te l'has currat molt!
Un petonet!

Anònim ha dit...

M'ha agradat molt ja que no nomes has parlat de mecanica, sino que també va be una mica de culturilla.
Segueix aixi!!
Molts records.

Anònim ha dit...

Si si, bon reportatge! Tanta formula 1 no pot ser bona!
Records!
(no et poso un petó per no donar pistes, jajaja)

Anònim ha dit...

M'ha agradat les fotos vintage dels Minis al rally.
M'ha agradat veure com es superen records idiotes.
No m'ha agradat que enlloc d'un tia espectacular, surti en Pepus a la primera foto.

Anònim ha dit...

ferrarista, si vols veure ties bones entra a la pàgina de la meva mansió playboy

Anònim ha dit...

Pepus, aquest post m-ha agrdat molt!
Pa q conste en acta!

jejejje

Anònim ha dit...

Molt be Pepus! Un bon post, si senyor! Però, que vols que et digui. M'agrada més el bolido que fem servir amb en Pier!! xD


http://www.youtube.com/watch?v=lxsyWZAnjWw