18 de febr. 2009

Escalfant motors...

Ja queda poc més d'un mes perquè comenci la nova temporada de Fórmula 1, i aquest any, obrirem una nova secció al blog per a tots aquells que tinguin dubtes o preguntes sobre el mundial, les seves normes i curiositats.

Per tant, si ets dels que quan se us va "gripar" el cotxe vàreu córrer a la farmàcia per comprar-li un xarop, pels que ja heu gastat 6 vides del vostre "gat" intentant aixecar el vostre cotxe per canviar una roda, o pels que encara no saben qui és en "pole", no deixeu d'estar atents a aquesta nova secció.

Començarem amb uns quants tecnicismes:

PIT LINE: Carrer paral·lel a la recta de meta per on passen els cotxes per anar a boxes o sortir de boxes i entrar al circuït, el pit line separa a un costat els boxes (on els mecànics preparen els cotxes i a l'altre costat, hi ha el mur de senyalitzacio i control de cursa de cada equip, per on treuen els braços amb una pancarta que dóna informacio al pilot quan passa per la recta principal.

Al pit line la velocitat maxima és de 80km/h controlada electrònicament a cada cotxe per un dispositiu especial que tenen al volant.

PADDOCK: Es troba a altre costat del pit line, (de l'edifici) és on hi ha aparcats els trailers de cada equip, amb els quals transporten els vehicles, la casa del pilot i de l'equip (motor home) i també s'aprofita abans i després de les curses per fer fires de cotxes nous o fer negocis, aprofitant que els pilots son per allà.
Paddock de Montmeló

Motor Home Renault

DRIVE TROUGHT: Quan un pilot DE COTXES fa una falta greu a un altre pilot se'l sanciona amb un (pass trought) passar a través del pit line, amb la qual cosa perd ben bé uns 20 segons de temps i sol perdre algunes posicions a la cursa.

STOP AND GO: Quan un pilot DE MOTOS fa una falta greu se'l sanciona amb un stop and go, passar pel pit line i aturar-se al semàfor que hi ha al final, que estarà en vermell durant 10 segons la qual cosa li suposarà 10 segons més. En total es poden arribar a perdre uns 30 segons de cursa.

ESCAPATORIES: Si durant la cursa un pilot surt de la calçada, hi ha una extensió de sorra, asfalt o gespa per poder corregir l'error i no pendre mal.

La setmana que vé més!

Amb la col·laboració d'en JAUME

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Collons, aquest post si que em mola; lo de qui és en "pole" ho dius per mi, no???
0 de 5 en tecnicismes, no en tenia ni idea, sonar em sonaven tots, però...
Merci per pensar en mi! El meu pseudònim ja no tindrà sentit aquesta temporada!
Ka

Anònim ha dit...

ja , ja, ja ,aquest any si que triunfaras en el dur mon de la f1.
Fins i tot podras fardar amb els amics.vinga adeuuuuu