16 d’oct. 2007

Qui guanyarà?


Fa 20 anys Alain Prost, Nigel Mansell i Nelson Piquet es jugaven el títol mundial en el GP d’Austràlia que es disputava a Adelaida. Finalment va ser el francès el que va aconseguir aquell campionat del 1986 després que Mansell, que tenia la prova controlada, rebentés un pneumàtic a tan sols 19 voltes del final.

Aquesta va ser la última, però fins a nou vegades tres pilots s’han jugat el Mundial a l’última cursa del calendari. De les vuit ocasions anteriors, en tres va guanyar el pilot que anava líder en l’ultima prova, (espero que torni a passar), en quatre els que ocupaven la segona posició, (com en el cas d’Alonso i que no voldria que passés) i tan sols en una, 1950, Giusseppe Farina, que era tercer, va acabar guanyant. (que tampoc m'importaria si passa).

Precisament aquella va ser la primera, no obstant va ser el primer any que existia com a tal la competició de Fórmula 1. Es dóna la circumstància que el brasiler Nelson Piquet va aconseguir dos dels seus tres títols, el 1981 i 1983, en l’última carrera competint per la victòria final amb uns altres dos pilots. Aquest any però, és la primera vegada que succeeix amb el sistema de puntuació actual.

Així doncs, el Mundial de Fórmula 1 del 2007 es recordarà com un dels més ajustats dels últims anys, i tot per la cagada d'en Hamilton en l'últim gran premi, encara no m'ho crec, suposo que els nervis i la poca experiència a l'elit del pilotatge, varen jugar-li una mala passada.

El cas és que diumenge s'ho juguen tot a una sola carta, a Interlagos (Brasil) i guanyarà el que tingui més sang freda, tot i que aquest no crec que sigui Raikkonen, em refereixo a l'Alonso. Jo només puc esperar que Hamilton tingui el que s'ha de tenir, a més a més d'un bon dia, i si no el té, espero que en Ron ajudi al seu nen costi el que costi...

9 comentaris:

Anònim ha dit...

No sé qui guanyarà, però sé qui no vull que guanyi. Si Hamilton no pot...ja m'estaria bé que guanyés el que va tercer.

Anònim ha dit...

Fent gala del fair play, sí senyor. Si l'angleset no pot guanyar que l'ajudin des de boxes, com, d'altra banda, han estat fent tota la temporada. I no diguem res ja de la FIA que, descaradament, sanciona l'asturià per qualsevol cosa i deixa que l'altre cometi totes les infraccions que vulgui. Se les ve el plumero!

civisliberum ha dit...

Espero que els teus desitjos siguin realitat. Jo de fet espero el mateix que tu.
Hi han animadversions que a un el poden i des de el primer dia que el vaig veure no puc soportar al fachenda.

Josep ha dit...

jo també ho espero civisliverum, reconec que és i segurament serà, un dels millos pilots de F1, però em rebentaria que tornés a guanyar. Per cert, interessant el teu blog.

Anònim ha dit...

Raikkonen té la tàctica d'anar amb l'escombra i arreplegar el titol quan a la primera curva l'Alonsito i en Levis xoquin.

Anònim ha dit...

Civisliberum, suposo que acuses Fernando Alonso de fatxenda i vols que guanyi algun dels altres, que, és clar, no en tenen res de fatxendes. Doncs no va pujadet ni res el marrec aquest de 21 anys. Suposo que si hagués nascut a Falset o Berga i fos igual de fatxenda, seria un ídol per tu. Després no et podràs queixar dels espanyols quan barregin política amb esport

Anònim ha dit...

Ferrarista l'has clavat

Anònim ha dit...

Havia d'haver fet la primitiva el cap de setmana passat. Segur q m'hagués tocat!!

Anònim ha dit...

quan ja ha pasat no te mérit el que diré pero jo apostaba per el 3, ja que els altres 2 no em cauen be.